donderdag 22 januari 2009

Aalscholver

Ik wil nog even terug komen op de foto van een Aaalscholver die ik op 6 januari heb geplaatst. Een ieder die goed naar deze foto heeft gekeken kon zien dat deze vogel was geringd, aan de likerpoot door een kleurring en aande rechter door een metalen ring. Ik heb via internet en de mail nagevraagd of iemand hier meer over wist en het volgende bericht kreeg ik gisteren.

Hoi Roy!

Prachtig! Hartelijk dank voor je schrijven en voor je tijd om de vogel te fotograferen. Mooie plaat ook, zo op het ijs!
De vogel draagt een Lime groene kleurring met daarop twee letters. Jammer genoeg kunnen we op de foto alleen de eerste letter zien een duidelijk “M”). Ik heb even in de database gekeken en alle vogels die we met deze ringkleur ringden en die met een “M” beginnen heb ik op 16 juni 2008 als nestjong in de kolonie van de Oostvaardersplassen geringd. Misschien heb je toch de tweede letter gezien of anders heb je misschien nog kans de vogel nog eens aan te treffen want dan hoor ik het graag. Dan weten we namelijk precies welke vogel het is en kan ik je waarneming als terugmelding invoeren in onze database!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten