vrijdag 22 maart 2024

Kruisbek

Wat een bijzonder moment heb ik afgelopen dinsdagochtend beleefd. Ik was bezig om een zingende blauwborst te fotograferen toen deze plotseling naar beneden dook en in de dichte begroeiing verdween. Ik keek niet meer door de camera en zag twee vogels om mij heen vliegen die een fractie later in het struikgewas op ongeveer drie meter voor mij gingen zitten. Toen ik goed keek zag ik dat het een paartje kruisbekken was, snel een serie foto's maken van het mannetje het vrouwtje zat achter een paar takken. Ik zag dat ze de omgeving goed in de gaten hielden. Zelf ook maar even rondkijken en toen zag ik een sperwer vrouwtje vliegen. Dat zal de oorzaak van dit moment zijn geweest, de kruisbekken zochten de bescherming van mijn aanwezigheid om op die manieren met succes, aan de sperwer te ontsnappen. Gaaf toch, en ik mooie foto's van de kruisbek.





 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten