dinsdag 23 maart 2010

Wild Zwijn

Door mijn werk kom ik op afgesloten plaatsen binnen de natuurgebieden in Twente. Gisteren moest ik ook een controle tocht maken t.b.v. de waterhuishouding. Na enige tijd zag ik een wild zwijn weglopen en een eindje verder zag ik er nog één liggen. Ook deze sprong op en liep langzaam weg dus snel de camera gepakt en enkele opnames gemaakt. Op een gegeven moment stak dit zwijn een open plek over en verdween in het bos. Vanuit mijn ooghoeken zag ik het andere zwijn ook weer terug komen en ik ben toen snel op handen en voeten naar de rand van de open plek gegaan en heb hem daar opgewacht. Ja en na een korte tijd kwam hij eraan en kon ik een paar plaatjes maken. Jammer genoeg hoorde hij het klikken van de camera en ging hij er als een speer vandoor. Maar het was een fantastische ervaring en ook uniek om in Twente een wild zwijn op de foto te zetten.

1 opmerking:

  1. Prachtige foto en ervaring.
    Heb er voor enkele jaren een gezien bij ons op "het Lankheet".
    Indrukwekkende dieren zijn het.

    Groet, Bertie Weegerink

    BeantwoordenVerwijderen